Hemma från London! :D

Hej hej! Jag kom hem från London i förrgår kväll men slocknade på sängen så fort jag kom in i mitt rum, och igår va jag på Jullans konfirmation. Hon va SÅ söt i sin lilla vita kopa xD efter själva konfirmationen åkte vi hem till Jullan och åt smörgås tårta så jag kom inte hem förrän klockan 11 typ och då va jag helt slut. De är därför jag inte har skrivit nåt förräns nu. ( ganska dålig ursäkt men jaja xD )

Gjorde i London:

Dag 1: Kom fram till hotellet och gick upp för dom miljarder trappstegen för att lämna väskorna på rummet. (vi bodde högst upp) Det va seriöst miljarder trappsteg. De va så jobbigt men jag är antagligen i jätte bra form nu xD Sen åkte vi lite buss (dubbel däckare) och gick på nåt jätte konstigt museum som hette Can You Belive It. De va bara totally weird grejer. På kvällen lyckades jag och Petra få dom bra sängarna medans Lina fick sova i gästsängen x'D

Dag 2: Gick ner och åt frukost. Bara toast för min del men dom andra tog typ egg, bacon och tomat. (blä!) Efter de åkte vi till The Tower och kollade på massa grejer bland annat kronjuvelerna och Traitors Gate. Vi åt lunch där (kakor och vatten xD) och sen gick vi över Tower Bridge till The London Dungeons som ligger där i närheten.

De va typ ett helt kvarter med bara kö för att köpa biljetter men vi hade redan gjort de så vi gick bara in. The London Dungeons är lite komedi och mycke skräck blandat med allt hemskt som hänt i englands historia som t.ex Jack the Ripper, Sweeney Todd och den stora branden som va i London och Pesten. De va sjukt kul och jag vill lungt åka till London igen bara för att gå på de en gång till :P Jag tror vi åt på Spagetti House på kvällen men ja håller inte reda på när vi åt vad för vi åt på The American Steak house också :S. De va jätte god mat i england förresten.

Dag 3: Först åkte vi till Camden Market och man kunde typ pruta på allting. De va så jobbigt för försäljarna bara hoppade på en och nästan kastade grejer på en som dom tyckte man skulle köpa. Jag köpte ett rosa nitbälte och en svart hatt men en döskalle på. Sen åkte vi till Primark på Oxford Street och de va seriöst den billigaste affär jag någonsin varit inne i. Men vi kom så sent på eftermiddagen så de va alldeles för mycke folk. ( jag köpte massa grejer där så jag tänker inte räkna upp allt. ) Jag fick sova i gästsängen den natten och den va så obekväm att jag likagärna kunde ha sovit på golvet :S



Jag fick en jätte bra bild på Big Ben med London Eye i bakrunden sen på kvällen



Dag 4: Lina blev lite sjuk så hon blev kvar hemma, Petra och Gunilla åkte för att shoppa igen xD och jag och Kim åkte till wimbledon museét. De va sjukt häftigt vi gick på en guidad tur och fick se centre courten och bana 1 :D Fast de va jätte störande för guiden kunde inte uttala Björn Borg rätt hon sa Bjorn Borg istället. På kvällen gick vi till Her Majestys Theatre och såg The Phantom of the Opeara och de va så coolt! Man fick typ gåshud och allting :O :P Jag köpte ett jätte coolt armband där som Jullan fick i konfa present. Eftersom att vi redan hade sovit varsin natt i gästsängen va vi tvungna att lotta om dom två sista nätterna och gissa vem som fick en av dom nätterna. Jo jag!

Dag 5: Vi blev tvungna att gå upp jätte tidigt den morgonen för vi skulle på en buss tur med guid och sånt. Guiden va så himla rolig! Jag och Petra lärde honom säga håll käften x'D Vi åkte bland annat till Stonehenge och för er som inte vet va de är är de stenar från jätte länge sen som vi människor inte fattar hur vi lyckats ställa på de viset dom står. Sen åkte vi till nåt ställe jag inte kommer ihåg vad de heter men dom spelade in scener till Harry Potter och Stolthet och Fördom där iallafall. Efter de åkte vi till Bath för att se de romerska badet som finns där och sen åkte vi hem.


Dag 6: Först packade vi och sen åkte jag, Petra och Gunilla till Primark igen medans Kim och Lina åkte till Westminster abbey. Jag hittade linnen på Primark som kostade 1.50 pund styck, och de är typ 20 kr för ett linne! När vi va klara där gick vi och åt glass i Hyde Park vid Speakers corner. Sen åkte vi till en pub för att vänta på dom andra innan vi åkte till flygplatsen.

De va allt jag hann med på min resa till London xD


Kommentarer
Postat av: Tove ( 15 och flyttar till internat )

Haha jag sa till krille att du tycket att han dissa honom, och han sa " JAHA VAR DET HON !!!! XD"

2009-08-16 @ 14:34:16
URL: http://tovee.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0